13 november 2007

René Follet - originele tekening Joris Jasper

Het november nummer van Stripschrift, nr. 388, bevat een groot artikel over René Follet van mijn hand: De lange carriere van René Follet , gelardeerd met heel veel mooie en bijzondere illustraties. Een aantal van deze illustraties zijn overigens ook terug te vinden in het Franstalige overzichtsboek René Follet - Un reveur sédentaire van Jozef Peeters. Ik heb Follet speciaal voor Stripschrift geinterviewd, en heb zijn antwoorden zoveel mogelijk verwerkt in het artikel. Ook staat in deze Stripschrift (op mijn verzoek) een uit het Frans vertaalde strip van Follet: Blauwe maan, dat oorspronkelijk in Spirou 3208 (1999) verscheen en nu zijn Nederlandse primeur heeft. Verder nog een eerbetoon van Martin Lodewijk aan Follet en een interview met Gerard Soeteman, die vijf Steven Severijn verhalen voor Follet heeft geschreven. De Stripschrift coverillustratie met Steven Severijn heeft Follet al in 1986 gemaakt, maar vooralsnog is niet bekend waarvoor. Dit Stripschrift nummer is los te verkrijgen in de betere stripwinkel, of via de website van Stripschrift: http://www.stripschrift.nl/ De Stripschrift redactie heeft ervoor gekozen om geen beeldmateriaal van Follet te gebruiken die ik had aangeleverd, zoals deze originele Joris Jasper tekening, gemaakt in 2006 voor een vriend van mij.

Klik op de tekening voor een groter formaat.

Geen opmerkingen: