14 juli 2008

Franz - originele plaatjes uit Hannah 3

Uit mijn collectie: originele plaatjes uit pagina 27 van Hannah 3 - 'De weg naar de top' van de Belgische stripmaker Franz, die vooral bekend werd met de reeksen Jugurtha, Lester Cockney en Lotusbloem.
Klik op de plaatjes voor een groter formaat.
Franz Drappier zoals hij voluit heette, stond bekend als een grote paardenliefhebber en zijn gevoel voor avontuur en romantiek. Hij tekende ook veel oneshots stripalbums, zoals Kaliber .38, Shamrock song en Wyoming doll. Hannah was een van zijn korte stripreeksen. Veel te jong stierf hij in 2003 op 54-jarige leeftijd.
Lees hier een interview met Franz: http://www.zozolala.com/ZL27_Franz.html

2 opmerkingen:

Ralf van der Hoeven zei

dit vind ik nou persoonlijk schitterend werk

Prachtig

Robin Schouten zei

Bedankt Ralf! Ik ben het helemaal met je eens. Franz is al heel lang een favoriete tekenaar van me, sinds ik Jugurtha en Lester Cockney las in het weekblad Kuifje.

Er heerst altijd een avontuurlijk en romantisch sfeertje in zijn strips, waar ik erg van hou. En de tekeningen vind ik buitengewoon knap realistisch.