20 januari 2011

Hermann en Giraud - Bernard Prince (Verschroeide aarde)

Vanavond had ik een lang telefoongesprek met... Hermann! Een hele eer om deze Belgische stripgrootmeester te mogen interviewen, want ik lees zijn werk al sinds mijn tiende (Comanche - De sheriffs in Kuifje). Hermann is Franstalig maar spreekt ook goed Engels.
Eén van zijn favoriete striptekenaars is Jean Giraud. Ik had wel eens gelezen dat Giraud heeft meegetekend aan een Bernard Prince verhaal. Klopte dat? En jawel. Hermann vroeg of ik even wilde wachten zodat hij het album kon pakken. Hij omschreef een scène op 'zijn' pagina 38 (pagina 40 in het album) van Verschroeide aarde, dat in 1971 in weekblad Kuifje is voorgepubliceerd. Giraud logeerde bij Hermann en tekende mee aan het plaatje dat je hierboven ziet. Bernard Prince is van Hermann zelf, en de drie houthakkers plus (waarschijnlijk) de man van achteren is het werk van Giraud. "You can see his style", zei Hermann.
Klik op het plaatje voor een groter formaat.

Geen opmerkingen: