24 september 2017

Eppo 19 - De boekenkast van Alexis Dragonetti

In stripblad Eppo nr. 19 staat De boekenkast van... Alexis Dragonetti. Hij is Gedelegeerd Bestuurder van Ballon Media, de Vlaamse uitgever die de vertaling verzorgt van grote Franstalige stripuitgevers met bestseller series zoals Largo Winch, XIII, Thorgal, Blake en Mortimer, Guust Flater en Lucky Luke. Naast zijn professionele werk als uitgever is Alexis altijd een groot stripliefhebber gebleven. "Waar ik van hou en wat mij raakt in de strip - los van een degelijk scenario - is grafische virtuositeit. En die kan veel verschillende vormen aannemen, zoals ik met mijn favoriete boeken wil laten zien.” Eppo 19 ligt in de winkel tot 28 september en is ook los te bestellen via de Eppo site. 
Alexis Dragonetti bij Ballon Media in Antwerpen, 12 juli 2017. Hier poserend met België gestript, het eerste referentiewerk over het Belgische stripverhaal. (Copyright foto's: Robin Schouten. Voor een hogere resolutie, mail naar: incognito@comic.com)
Dragonetti: "Als jonge adolescent kreeg ik Zwartkijken van Franquin in mijn handen en dat vond ik absoluut – ook vandaag nog - geniaal. Deels door dat boek ben ik stripuitgever geworden. Ook België gestript is voor mij een mijlpaal geweest omdat het het eerste referentiewerk is over het Belgische stripverhaal (dus zowel Nederlands- als Franstalig) én het 1500ste boek dat ik heb uitgegeven." 

Geen opmerkingen: