20 februari 2018

Eppo 3 - De boekenkast van Marvin van der Zwart

Marvin van der Zwart thuis in Rhenen, 11 september 2017. (Foto: Robin Schouten)
In stripblad Eppo nr. 3 staat van mij De boekenkast van... Marvin van der Zwart. Hij is de inkleurder van de avonturenstrip Ward, getekend door Marissa Delbressine en op scenario van Willem Ritstier. Marvin koos voor vier favoriete strips die hij visueel heel mooi vind en sommige zijn ook inspiratiebronnen voor hem. Eppo nummer 3 ligt tot 22 februari in de winkel en is ook los te bestellen via de Eppo site.
Marvin met de door hem ingekleurde Ward cover voor Eppo. (Foto: Robin Schouten)
Marvin van der Zwart (1988) studeerde op de HKU in Utrecht 2D animatie en nu maakt hij ook korte animatiefilms. “Tijdens mijn studie kon ik stage lopen bij Marissa en dat was mijn introductie in de stripwereld. Toen de vorige inkleurster (Shanna Paulissen – red.) met Ward stopte kon ik haar werk overnemen. Interessant dat ik nu ook het proces achter de schermen kon meemaken van een strip. Vanaf deel 3 heb ik Ward ingekleurd. Dat ik nu in de winkel de albums zie staan waaraan ik heb meegewerkt is heel leuk. Je hebt ook echt iets tastbaars van je werk.”
In het najaar van 2017 verscheen deel 4 van Ward, Stilte voor de storm, waarmee deze cyclus is afgesloten. Of er in de toekomst een vijfde deel gaat verschijnen is nog even afwachten. Voorlopig hebben zowel Delbressine als Ritstier het druk met andere projecten.

Geen opmerkingen: